نویسنده موضوع: وسواس حسی  (دفعات بازدید: 103 بار)

0 کاربر و 1 مهمان درحال دیدن موضوع.

mo.alizadeh

  • تازه وارد
  • *
  • ارسال: 1
  • امتیاز 0
وسواس حسی
« : اكتبر 15, 2018, 04:13:16 pm »
با سلام و احترام
دوستان خواهشن کمکم کنید من به تنفسم وسواس پیدا کردم به طوری که از صبح تا شب به تنفسم فکر میکنم و اضطراب شدید میگیرم .اینم بگم که فکرم به تنفس به خاطر ترس نیست که مثلا پیش خودم بگم الان قطع میشه یا نه .فقط از صبح تا شب بهش دقت میکنم .خواهشن راهنمایی کنید ممنون.

🌼Elham🌼

  • Elham
  • کاربرفعال
  • ***
  • ارسال: 160
  • امتیاز 13
پاسخ : وسواس حسی
« پاسخ #1 : اكتبر 16, 2018, 11:27:19 pm »
سلام. خوش اومدی
اینم یه جور وسواس فکریه
راهش هم اهمیت ندادنه به هر طریقی که می تونی
کم کم مدت زمانی رو که بهش فکر می کنی باید کم کنی
چند تا راهش که خودم امتحان کردم می گم باز هم خودت فکر کن راه های دیگه ای متناسب با زندگی خودت پیدا کن
1. ورزش کردن(جمعی باشه و هیجانی بهتره) 2. یه ساعت هایی رو به کارهای گروهی بپردازی که تو اون ساعتا در حال بحث و فکر و نظر دادن باشی 3. هر موقع فکر اومد سراغت بهش اهمیت نده از دور نگاهش کن فقط عین یه قطار که داره عبور می کنه. مثلا نگو ای وای بازم این فکره اومد حالا چی کنم چون باعث جنگیدن و کلنجار رفتن با فکر های وسواسی تمرکزت رو کاملا می بره روی اون فکرا و بیشتر تثبیت می شن تا اینکه برطرف بشن. 4. یه ساعت هایی رو برای فکرهای وسواسی در نظر بگیر بعد وقتی فکری اومد با خودت بگو حتما فلان ساعت بهش فکر میکنم و سریع خودت رو مشغول کار دیگه ای کن.

اینجوری فکرا کم اهمیت و محو می شن البته زمان می بره.
اگه هم دیدی در حال تشدیده حتما با یه روانشناس خوب مشورت کن و با اون پیش برو