نویسنده موضوع: بحث و به اشتراک گذاری تکنیک های موفقیت آمیز  (دفعات بازدید: 316 بار)

0 کاربر و 1 مهمان درحال دیدن موضوع.

Javad

  • کاربرفعال
  • ***
  • ارسال: 199
  • امتیاز 53
  • جنسيت : پسر
دوستان منظور از ایجاد این مبحث، مطرح کردن تکنیک موفقیت آمیزی است که تجربه کرده اید حال آنکه این تکنیک ابداع خودتان و در گذر زمان بدست آورده اید یا از طریق گرفتن مشاور یا مطالعه کتاب.
تا سایر دوستان نیز بتوانند تجربه مفید شما رو بکارگیرند و یک قدم به آرامش و بهبودی نزدیک شوند و هم اینکه در مورد این تکنیک ها بحث کنیم که آیا یک تکنیک برای همه پاسخی یکسان بهمراه داشته یا اثر این تکنیک ها فرد به فرد میتواند متفاوت باشد.

پیشاپیش از اینکه فعالانه در این گفتگو شرکت میکنید سپاسگزارم.
به خدا نگوييد مشكلات بزرگي دارم - به مشكلات بگوييد خداي بزرگي دارم

تارا

  • کاربربسیار فعال
  • ****
  • ارسال: 310
  • امتیاز 81
سلام دوستان، ممنون آقا جواد بخاطر ایجاد این مبحث مفید منم اخیرا تو فکرم بود که بیام تو قسمت داستان های موفقیت آمیز شخصی تجربه هامو بنویسم

Javad

  • کاربرفعال
  • ***
  • ارسال: 199
  • امتیاز 53
  • جنسيت : پسر
تشکر از شما
ممنون میشیم تجربه هاتون با همه دوستان درمیون بگذارید
به خدا نگوييد مشكلات بزرگي دارم - به مشكلات بگوييد خداي بزرگي دارم

Mahyar

  • کاربر عادی
  • **
  • ارسال: 60
  • امتیاز 3
دوستان عزیزم سلام. امروز میخام راجع به یک روش درمانی برای وسواس که فکر میکنم موثر ترین روش باشه توضیح بدم، من خودم امتحان نکردم ولی برای خیلی ها که مدت ها اسیر وسواس بودن بعد از مدت کوتاهی جواب داده و اون روش erp هستش. Erp به معنی مواجهه درمانی بدون دفاع هست. یعنی از هر فکر وسواسی که میترسید اون وسواس رو بعنوان یک مشکل بپذیرید.مثال می زنم تا متوجه بشید. فرض کنید شما وسواس آسیب زدن به دیگران رو دارید،  سعی نکنید همش دلیل بیارید که این مشکلو ندارید بلکه به خودتون بگید بله من مشکل روانی دارم  و ممکنه به دیگران آسیب بزنم.  و اصلا سعی نکنید دلیل منطقی بیارید که همچین آدمی نیستید، بلعکس بپذیرید و حتی خودتون رو تو موقعیت هایی که ازش میترسید قرار بدید چه از لحاظ فیزیکی چه از لحاظ ذهنی. مثلا برای کسی که وسواس آسیب زدن به دیگران رو داره سعی کنه خودش رو در حالتی تصور کنه که یک چاقو دستش و میخاد به عزیزانش آسیب بزنه و اصلا سعی نکنه جلوی فکرش رو بگیره.  حالا نتیجه رو در پست بعدی توضیح میدم

Mahyar

  • کاربر عادی
  • **
  • ارسال: 60
  • امتیاز 3
چرا میتونه مفید باشه erp?!
با اطلاعاتی که در این زمینه دارم و درک خودم میگم:
اول این که مغز شما یاد میگیره کم کم که تو شرایط بحرانی نترسه در واقع یک تمرینه بری شرایط سخت
دوم این که من از شما میخام که به یک فیل صورتی فکر نننننکنید
همانطور که میبینید شما به این فیل صورتی فکر کردید، این بدین معنیه که هرچقدر سعی کنید به افکار وسواسی بی محلی کنید قوی تر میشن.  پس بهشون فکر کنید.  جلوشو نگیرید اونو بپذیرید تا مغزتون سعی نکنه دنبال دلیل بگرده که وسواستون رو نفی کنه.
برای کسانی که وسواس آسیب زدن دارن برید چاقو رو بردارید و با مسخره بازی به خودتونن بگید با این چاقو قراره به همه آسیب بزنم. از چیزی که میترسید تا تهشو تصور کنید
این روش درمانی خیلی سخته و بیماران از انجامش امتناع میکنن چون ترسناکه ولی مطمئنم که ازش جواب خواهید گرفت فقط توکل و توسل. با این روش دیگه مغزتون سعی نمیکنه دلیل بیاره چون پذیرفتید.  انشاءالله صد در صد کمکتون خواهد کرد.
دوستان عزیزم خواهش میکنم ازتون به اندازه ی چند هفته حداقل تست کنید و حتما اگر نظری دارید یا آشنایی دارید بگید تا ما هم بدونیم.  منتظر نظرات شما عزیزان هستم.

Mahyar

  • کاربر عادی
  • **
  • ارسال: 60
  • امتیاز 3
دوستان سلام . همونطور كه بنا بود تجربه هاي موفقيت آميز رو باهم به اشتراك بگذاريم لازم ميدونم  به چند نكته اشاره كنم ...
دوستان عزيزم اول اين كه ورزش مستمر خيلي خيلي خيلي خيلي مفيده من خودم بيشتر با ورزش هاي انرژيك ارتباط ميگيرم مثل بدنسازي ولي عده اي ميگن يوگا در كل به نظرم ورزش گروهي مناسب ترين گزينست مثل واليبال . ابتدا سخته كه بريد يه ورزشو شروع كنيد چون انگيزه ي لازم رو نداريد ولي بعد از چند هفته كه ميبينيد بعد از ورزش حالتون بهتر ميشه براي بهتر شدن حالتون به ورزش رو مياريد و با رغبت ورزش مي كنيد . اگر ورزش نميكنيد بي خود منتظر معجزه نباشيد كه حالتون خوب بشه . خوب شدن همت ميخواد و با غر زدن چيزي عوض نميشه.
اساسا وقتي مشكلي براي ما پيش مياد سعي مي كنيم كه دنبال راه چاره بگيرديم . در وسواس فكري هم همينطور ما سعي ميكنيم كه فكر كنيم و راهي پيدا كنيم و دقيقا همين فكر كردن به موضوع وسواس حال مارو بدتر ميكنه و در چرخه وسواس قرار ميگيريم . بايد سرگرم بشيم تا كم كم اين افكار دور بشه و فراموش بشه . حال راه حل دقيقا اينه كه فعاليت كنيم تا فكرمون با چيز هاي ديگري مشغول بشه . من كار كردن و ورزش كردن رو بهترين راه حل ميدونم به ظر من وسواس فكري 99 درصد قابل درمانه و اون يك درصد كه درمان نميشه خاطره ي بدي هستش مثل از دست دادن يك عزيز كه مدت ها در ذهن آدم ميمونه وآدم رو عذاب ميده....
يا علي ع

🌼Elham🌼

  • Elham
  • کاربرفعال
  • ***
  • ارسال: 160
  • امتیاز 14
سلام. خیلی عالی و کاربردی. ممنون

حامدخان

  • کاربربسیار فعال
  • ****
  • ارسال: 323
  • امتیاز 68
سلام
دوستان چطورید خوبین .
من یک مدتی نبودم دلم تنگ شد دوباره اومدم
به جهان خرم از آنم که جهان خرم از اوست ***
عاشقم بر همه عالم که همه عالم از اوست

Javad

  • کاربرفعال
  • ***
  • ارسال: 199
  • امتیاز 53
  • جنسيت : پسر
خیر مقدم، خوش آمدید
به خدا نگوييد مشكلات بزرگي دارم - به مشكلات بگوييد خداي بزرگي دارم

حامدخان

  • کاربربسیار فعال
  • ****
  • ارسال: 323
  • امتیاز 68
چه خبر از دوستان آقا حمید کجایی
به جهان خرم از آنم که جهان خرم از اوست ***
عاشقم بر همه عالم که همه عالم از اوست

🌼Elham🌼

  • Elham
  • کاربرفعال
  • ***
  • ارسال: 160
  • امتیاز 14
سلام حامد خان
خوش اومدید

هیمن

  • تازه وارد
  • *
  • ارسال: 8
  • امتیاز 0
سلام
اقا مهیار ببخشید پس شما توصیتون اینه که ورزش ورزش تا وسواس فکری ریشه کن بشه

Mahyar

  • کاربر عادی
  • **
  • ارسال: 60
  • امتیاز 3
سلام هیمن جان، ببینید من قبل از مبتلا شدن به وسواس عاشق ورزش بودم، در واقع شما وقتی به وسواس مبتتلا میشید نباید با فکر کردن به موضوع وسواسی اونو حل کنید.  بالعکس باید فکر وسواسی رو بپذیرید، مثال میزنم: من بچه که بودم به یه وسواسی مبتلا شدم بودم که توی ذهنم اهانت به مقدسات میومد، وقتی میترسیدم و سعی میکردم که اینارو از ذهنم خارج کنم قوی تر و بدتر این افکار سراغم میومدن. اما یک بنده خدایی به من گفت جلوی این توهین هارو مگیر،بار بعدی با که فحش ها به ذهنم رسید من 4 تا هم میذاشتم روش و فحش میدادم.  در واقع مهم نیت ذاتی من بود که مخالف این کار بود ولی من وسواسم رو یاری میکردم.  و این مسئله باعث شد که با سرعت این فکر و خیالات از ذهنم پاک بشه، حالا باتوجه به مسیله روحیتون باید به همین نحو باهاش مبارزه کنید،  سعی نکنید باهاش بجنگید،   زندگی روزمره رو انجام بدید و وسواستونو تایید کنید،  هرگز برنامه هاتونو به تعویق نندازید و به وسواستون بها ندید خودش کم کم خارج میشه، برای این که بهش فکر نکنید باید ذهن مشغول بشه و چه مشغله ای بهتر از ورزش؟! وقتی فیزیک خودتون رو در حال رشد می بینید و برای چند ساعت ذهنتون رو از وسواس جدا کردید آرام آرام  میبینید که از شر وسواس خلاص شدید،  البته نیمی از حرفا تجربیات شخصی هستش و منطقی، اگر امتحان کردید حتما نتیحه رو بعلاوه ی تجربیات خودتون در اختیار ما قرار بدید،  یا علی ع