نویسنده موضوع: راه حل کاربردی برای مقابله با وسواس فکری  (دفعات بازدید: 9262 بار)

0 کاربر و 2 مهمان درحال دیدن موضوع.

تارا

  • کاربربسیار فعال
  • ****
  • ارسال: 319
  • امتیاز 83
سلام به مدیر انجمن آقای سید حمید.کاش یک بخشی هم بود که هر شخصی کتابی رو ک خونده و نتیجه گرفته مینوشم. من قبلا همینجا یه کتابی دیدم که یکی از دوستان نوشته بود الان نمیتونم پیداش کنم و اسمشو بدونم

سیدحمید

  • مدیرسایت
  • *****
  • ارسال: 574
  • امتیاز 36
  • جنسيت : پسر
سلام تارا خانم
ایده خوبیه می تونید یک پست کلی در مورد کتابهای خوانده شده در قسمتهای همچون الهام های شما و یا در قسمت راه های درمانی خودتون درست کنید تا اینکه به مرور کتابهای مختلف را اعضا معرفی کنند.
برای پیدا کردن کتاب و یا مورد خاصی می توانید از جستجو و انتخاب کلمه کتاب استفاده کنید تا به کتاب مورد نظرتان برسید. چنانچه تاریخ خاصی هم یادتان باشد می توانم برای شما پیدا کنم. این انجمن قابلیتهای زیادی دارد که می توانید از آن هوشمندانه استفاده کنید.

بابك

  • بابك
  • کاربرفعال
  • ***
  • ارسال: 231
  • امتیاز 31
  • جنسيت : پسر
  • روزای خوب نزدیک است اندکی صبر!
دوستان لطفا به قضیه دارو درمانی کلی و منفی نگاه نکنید هر چیزی جای خودشو داری دارو قسمت مهمی از درمان هستش دست کم نگیرید این داروها کلی آزمایش شده از لحاظ علمی ثابت شده است اتفاقا اثرش دائمی هستش ن موقتی که اینم شرط داره. دارو مناسب و به وقتش تجویز بشه و این که به وقتش مصرف بشه
امروزه ثابت شده درمان باید از دو طرق انجام بشه
1-مشاوره درمانی(روانشناسی)
2-دارو درمانی(روانپزشکی)
اینا مکمل هم هستن و باید هم زمان باشند
آرامش حق ماست

rezahosseini

  • تازه وارد
  • *
  • ارسال: 45
  • امتیاز 6
دوستان هر شب قبل از خواب نیم ساعت مراقبه یا مدیتیشن انجام بدید بعد از یک ماه تاثیر فوق العاده ای روی ذهنتون می بینید که قابل وصف نیست.

rezahosseini

  • تازه وارد
  • *
  • ارسال: 45
  • امتیاز 6
سعی کنید هر شب یک جای آروم پیدا کنید تا بتونید هرفکری به ذهنتون میرسه روی کاغذ بنویسید به این روش استفراغ روانی هم میگن با اینکار افکارتون تخلیه میشه و کمتر اذییتون میکنه

rezahosseini

  • تازه وارد
  • *
  • ارسال: 45
  • امتیاز 6
دوستان همیشه امیدوار باشید، من از سال 90 این بیماری رو دارم ترس از جاده ترس از فضا های بسته فشار بالا ترس از مرگ بی خوابی حتی تیک عصبی رو هم تجربه کردم ماه های اول از این دکتر به اون دکتر میرفتم حتی پیش دعا نویس هم رفتم چون بیماریمو نمیشناختم،ولی الان این بیماری مسیر زندگی منو عوض کرده با ورزش های هوازی آشنا شدم اینقدر شنا کردم که الان دارم کلاس مربیگری شنا میرم با یوگا آشنا شدم با آرامشی که شاید اگه مریض نمیشدم هیچ وقت تجربه نمیکردم.تا میتونید ورزش های هوازی بکنید خواب و خوراکتونو تنظیم کنید کارایی انجام بدید که احساس مفید بودن بکنید.اینجوری میتونید این مریضی رو کنترل کنید.

rezahosseini

  • تازه وارد
  • *
  • ارسال: 45
  • امتیاز 6
سلام دوستان علت وسواس فکری کمبود ماده ای به نام سروتونین هست و راه حل کمبود این ماده خوردن مواد غذایی هستند که این ماده را جبران کنند. ورزش های مثل یوگا شنا پیاده‌روی دوچرخه‌سواری میتونه کمک کنه.مکمل های ویتامین گروه ب مثل ب 6 میتونه کمک کنه.زیر نور آفتاب بودن به مدت نیم ساعت،ماساژ، خواب و خوراک منظم هم تاثیر خیلی خوبی داره

rezahosseini

  • تازه وارد
  • *
  • ارسال: 45
  • امتیاز 6
دوستانی که مشکل خواب دارند میتوانند عرق طارونه و بهار نارنج را با گلاب مخلوط کرده و بنوشند تا خواب عمیق شبانگاهی داشته باشند.

afsane

  • کاربر عادی
  • **
  • ارسال: 73
  • امتیاز 5
منم با دارو در مانی موافقم اما این موضوع هنوز واسه خیلیا جا نیفتاده ک بیماری روحی هم مثل بیماری جسمی باید درمان باشه وقتی با ی قرص مشکلت حل میشه چرا هم خودتو اذیت کنی و نتوتی از زندگی روزمره لذت ببری هم دیگران .نمیدونم چرا تا ب یکی میگم دارو مصرف میکنم وحشت میکنه و میگن نخور دیوونه میگنه این داروها و هزارتا حرف دیگه اما من به حرفشون گوش نمیکنم چون اونا جای من نیستن ک منو درک کنن .اگه واقعا روانپزشک بهتون میگه حتما دارو مصرف کنید چرا زندگی رو سخت میکنید از ی قرص کوچولو نترسید هیچ کاری نمیکنه بلکه درمانم میکنهl

بابك

  • بابك
  • کاربرفعال
  • ***
  • ارسال: 231
  • امتیاز 31
  • جنسيت : پسر
  • روزای خوب نزدیک است اندکی صبر!
احسنت
من خودم الان که خوب شدم یکی از علت های اصلیش همین دارو درمانی بود
آرامش حق ماست

maryam123

  • تازه وارد
  • *
  • ارسال: 9
  • امتیاز 1
چه پیشنهاد خوبی ،حتما انجامش میدم

afsane

  • کاربر عادی
  • **
  • ارسال: 73
  • امتیاز 5
سلام دوستان علت وسواس فکری کمبود ماده ای به نام سروتونین هست و راه حل کمبود این ماده خوردن مواد غذایی هستند که این ماده را جبران کنند. ورزش های مثل یوگا شنا پیاده‌روی دوچرخه‌سواری میتونه کمک کنه.مکمل های ویتامین گروه ب مثل ب 6 میتونه کمک کنه.زیر نور آفتاب بودن به مدت نیم ساعت،ماساژ، خواب و خوراک منظم هم تاثیر خیلی خوبی داره
چه خوب اقا رضا که خوب شدین دعا کنید ماهم ی روز مثل شما حالمون خوب بشه .به امید روزای بهتر برای هممون

rezahosseini

  • تازه وارد
  • *
  • ارسال: 45
  • امتیاز 6
سلام دوستان، بدن ما شبیه به یک آبگرم کن میمونه که وقتی اضطراب ما از یه حدی بیشتر میشه باعث میشه که ترموستاتش که همون حملات پانیک هست شروع به عمل کردن میکنه تا بدن به حالت طبیعی برگرده و نباید از این حالت ها بترسیم چون همین ترس باعث میشه حالمون بدتر بشه

asma62

  • تازه وارد
  • *
  • ارسال: 32
  • امتیاز 5
با عرض سلام و ادب
در پاسخ به کاربر بزرگواری که یوگا را به عنوان درمان معرفی کردند عرض می کنم که خودم در مقطع کوتاهی به باشگاه رفتم متأسفانه ورزش یوگا دارای حرکاتی است که شأن انسانی رو پایین میاره مثل له له سگ غرش شیر واقعا این سری حرکات برای ما که به کرامت انسانی معتقدیم آسانه؟

rezahosseini

  • تازه وارد
  • *
  • ارسال: 45
  • امتیاز 6
سلام، این حرکات به طور سلیقه ای تو باشگاه ها اعمال میشه مثلاً تو باشگاه ما اصلاً این حرکاتی که شما گفتید انجام نمیدن،در ضمن حرکات ذهنی یوگا برای وسواس فکری خیلی خوبه و مد نظر ماست نه حرکات جسمیش