نویسنده موضوع: راه حل کاربردی برای مقابله با وسواس فکری  (دفعات بازدید: 9263 بار)

0 کاربر و 2 مهمان درحال دیدن موضوع.

rezahosseini

  • تازه وارد
  • *
  • ارسال: 45
  • امتیاز 6
سلام دوستان،منم از سال 90 با بیماری وسواس فکری و پانیک درگیر شدم،خیلی دارو خوردم خیلی دکتر رفتم از بیمارستان آتیه تا بیمارستان میلاد و دکترای متفرقه رفتم خیلی در مورد این بیماری تحقیق کردم و به این نتیجه رسیدم که چه کار کنم که بدون دارو درمان شروع کنم،بهترین کار برای این بیماری ورزش یوگاست،تو این ورزش یاد میدن که چه جوری افکار را مشاهده و کنترل کنی متوجه میشی چه جوری در لحظه حال زندگی کنی،پیاده‌روی و شنا هم خیلی تاثیر گذار.تنفس شکمی و عمیق هم باعث تمرکز و آرامش میشه.حتما یوگا رو امتحان کنید.
« آخرين ويرايش: اكتبر 26, 2015, 07:36:58 pm توسط سیدحمید »

حامدخان

  • کاربربسیار فعال
  • ****
  • ارسال: 323
  • امتیاز 68
از اینکه به این گروه ملحق شدی خوشحالیم امیدوارم از تجربیاتت استفاده کنیم دوست عزیز
به جهان خرم از آنم که جهان خرم از اوست ***
عاشقم بر همه عالم که همه عالم از اوست

rezahosseini

  • تازه وارد
  • *
  • ارسال: 45
  • امتیاز 6
سلام دوستان،یکی از روش های که مشاور به من پیشنهاد میکرد این بود که افکار و احساساتم را بیارم روی کاغذ هرفکری که به ذهنتون میرسه حتی بدترین افکار بعد اون کاغذ رو پاره کنید احساس سبکی بهتون دست میده و دیگه کمتر به اون موضوع فکر میکنید

فرستاده شده از C6603ِ من با Tapatalk


rezahosseini

  • تازه وارد
  • *
  • ارسال: 45
  • امتیاز 6
یکی دیگه از روش ها برای تخلیه افکار گریه کردن بود، گریه کردن باعث احساس سبکی آدم میشه

فرستاده شده از C6603ِ من با Tapatalk


rezahosseini

  • تازه وارد
  • *
  • ارسال: 45
  • امتیاز 6
کتاب نیروی حال و کتاب کنترل احساسات خیلی آرامش میده،تو این کتاب ها روش های تن آرامی را توضیح داده که میتونه استرس و اضطراب را کم کنه و افکار واهی را به افکار واقعی نزدیک تر کنه

فرستاده شده از C6603ِ من با Tapatalk


rezahosseini

  • تازه وارد
  • *
  • ارسال: 45
  • امتیاز 6
تو علم پزشکی هر مریضی علتی داره تو این مریضی هم با خوردن قرص فقط شدت مریضی در لحظه کم میشه ولی علت حذف نمیشه به همین دلیل باید با مشاهده افکار و احساسات علت اضطراب را پیدا کرد و این بیماری فقط از طریق خود ذهن قابل درمان میباشد

فرستاده شده از C6603ِ من با Tapatalk


rezahosseini

  • تازه وارد
  • *
  • ارسال: 45
  • امتیاز 6
اگه از موقعیت خاصی هراس دارید باید در ذهن خود را در آن موقعیت تصور کنید در حالتی که کاملا در آرامش هستید هر جا که احساس نگرانی کردید توقف کنید به آرامش برگردید دوباره تصویر سازی را شروع کنید، آنقدر این کار را انجام دهید تا بتوانید در آرامش کامل این کار را انجام دهید سپس خود را در موقعیت واقعی بگذارید خواهید دید که دیگر از آن موقعیت هراسی ندارید

فرستاده شده از C6603ِ من با Tapatalk


rezahosseini

  • تازه وارد
  • *
  • ارسال: 45
  • امتیاز 6
سعی کنید به تنفس عمیق وشکمی عادت کنید این کار باعث میشه آگاهانه نفس بکشید و تمرکز و آرامش داشته باشید،دم و بازدم را به آرامی انجام دهید و فقط به هوای که داخل و خارج میشود توجه کنید

فرستاده شده از C6603ِ من با Tapatalk


rezahosseini

  • تازه وارد
  • *
  • ارسال: 45
  • امتیاز 6
اکسیژن غذایی برای مغز است پس سعی کنید در کنار تنفس عمیق ورزش های هوازی انجام دهید مثل یوگا پیاده‌روی شنا دوچرخه‌سواری و کوهنوردی. در حین ورزش کردن فکر نکنید فقط لذت ببرید. کارهایی که دوست دارید انجام بدهید و از آن لذت ببرید این کار باعث ایجاد احساس خوبی میشود و اعتماد به نفس شما را بالا میبرد

فرستاده شده از C6603ِ من با Tapatalk


rezahosseini

  • تازه وارد
  • *
  • ارسال: 45
  • امتیاز 6
احساس حالتی است میان افکار و جسم، پس اگر احساس ترس و اضطراب دارید این حاصل فکری نگران کننده است که به صورت خودآگاه یا نا خودآگاه در درون شما ایجاد شده است.

فرستاده شده از C6603ِ من با Tapatalk


rezahosseini

  • تازه وارد
  • *
  • ارسال: 45
  • امتیاز 6
موسیقی بی کلام و آرام بخش گوش بدید خیلی میتونه به آرامشتون کمک کنه

فرستاده شده از C6603ِ من با Tapatalk


حامدخان

  • کاربربسیار فعال
  • ****
  • ارسال: 323
  • امتیاز 68
البته مطالعه برای عمق بخشیدن به فکر و تقویت تمرکز لازم به نظر میرسد
به جهان خرم از آنم که جهان خرم از اوست ***
عاشقم بر همه عالم که همه عالم از اوست

rezahosseini

  • تازه وارد
  • *
  • ارسال: 45
  • امتیاز 6
.
فقط ده ثانیه تصورکنید که دارید لیموترش میخورید، ببینید دهنتون بزاق ترشح می کنه.

وقتی ده ثانیه فکر کردن به لیموترش اینقدر دربدن ما واکنش ایجاد می کنه، اونوقت ده دقیقه تمرکز روی اتفاقات ومسائل منفی و ساعت ها استرس و عصبانیت چه تاثیر ویرانگری روی جسم و روح ما میذاره…

مثال لیموترش یادت بمونه، تا افکارمنفی اومد تو سرت، بدون که اگه تا 20 ثانیه ادامه شون بدی دیگه داری تیشه به ریشه زندگیت میزنی.

خیلی خوبه که دائما از خودمون بپرسیم، انرژی بخش ترین فکری که باید بکنیم چیه؟؟
.
 دلتون شاد وذهنتون مثبت

rezahosseini

  • تازه وارد
  • *
  • ارسال: 45
  • امتیاز 6
سلام دوستان، خیلی از ما که به بیماری وسواس فکری دچار شدیم اکثر وقت ها داریم از درون با خودمون حرف می زنیم و خودمون مورد قضاوت قرار میدهیم این کار باعث افزایش اضطراب و باور افکار بیهوده می‌شود، سعی کنیم به جای گفت و گوی درونی با تنفس عمیق و آرام و توجه به تنفس ذهن خود را آرام کنیم وبا خود صحبت نکنیم. برای این کار از روش تن آرامی و وانهادگی نیز میتوانیم استفاده کنیم.

rezahosseini

  • تازه وارد
  • *
  • ارسال: 45
  • امتیاز 6
پاسخ : راه حل کاربردی برای مقابله با وسواس فکری
« پاسخ #14 : نوامبر 07, 2015, 10:56:06 am »
سلام دوستان روزی نیم ساعت به کارهایی که به آن علاقه دارید فکر کنید و خود را در حال انجام آن کار تصور کنید تا ببینید بعد از یک ماه چه تاثیری شگفت انگیزی بر روی روح و روان تان خواهد داشت.