نویسنده موضوع: چند نکته مفید برای درمان وسواس فکری و عملی  (دفعات بازدید: 9797 بار)

0 کاربر و 1 مهمان درحال دیدن موضوع.

Mahtab

  • تازه وارد
  • *
  • ارسال: 48
  • امتیاز 15
ممنون عالي بود

asma25

  • تازه وارد
  • *
  • ارسال: 13
  • امتیاز 5
سلام.آخه مشاورگفته توقع زیادی ازخودمون نداشته باشیم.پس نبایدتوقع داشته باشیم که بتونیم ازپس شرایط استرس زابربیایم وخودمونوتوی اون حالت استرس قراربدیم وفرارنکنیم...من توی این دوموضوع موندم.چون تناقض دارن باهم...دوستان من میترسم روی زمین وبدون تکیه گاه بشینم وغذابخورم..حتمابایدروی مبل بشینم...مثلا میترسم سرگیجه بگیرم ووقتی روی مبل میشینم یه نفس راحت میکشم.چون مطمین میشم اگرهم سرم گیج رفت دستم میگیرم به مبل ونمیفتم زمین..لرزش هم دارم..دوران سختیه برام...دوستان تهرانی یاشیرازی دکترطب سنتی مشهوروماهربرای بیماریهای اعصاب وروان سراغ ندارید؟؟من شیرازهستم وولی خب برای درمانم نیازدارم وهرجاباشه میرم...واینکه فقط وقتی میخوابم آرامش دارم وراحتم.کارهای خونه هم که اصلا نمیتونم انجام بدم چون اعصابم خردمیشه واسترس میگیرم...عجول وبی حوصله هم هستم...راهکاربهم ارایه بدین ممنون میشم.متشکرازهمگی

هیمن

  • تازه وارد
  • *
  • ارسال: 13
  • امتیاز 1
سلام
دوستان تو رو خدا منم راهنمایی کنید از چاقو میترسم و فک میکنم به کسی یا خودم اسیبی میزنم من پیش روانشناس و رونپزشک هم رفته اولش قرص اسنترا مصرف میکردم اما الان ی ماهی سترالین رو مصرف میکنم به خاطر هزینه بالا قرص اسنترا
خواهش بهم بگید چطوری من با این ترسم رو برو بشم درحالی که من بیست وچهار ساعت تو خونه مشغول غذا درست کردن و دارم با چاقوها کارهای روز مره ام رو انجام میدم ولی با این وجود که میدونم وسواس فکری ولی اضطراب دارم

سیدحمید

  • مدیرسایت
  • *****
  • ارسال: 566
  • امتیاز 36
  • جنسيت : پسر
سلام
راه های متعددی برای غلبه بر ترسهای خاص وجود دارد. اکنون حساسیتتان روی این مورد بالا رفته و ترس چاشنی این مورد برای شما شده است. در ابتدا همانطوری که شما هم می دانید هیچگونه قصدی برای آن وجود ندارد و ترس شما در لحظات آرامش کاملا غیرمنطقی می باشد اما چاشنی ترس و اضطراب برای شما در مواقعی آن را پررنگ می کند. اما یکی از راه های غلبه تصویرسازی ذهنی می باشد ترس شما حالت خاصی را به شما نشان می دهد اما اگر در این مواقع خودتان داستان ترسناکتری و بعضا خنده دارتری با آن بسازید که حساسیتتان را به این مورد بی اهمیت کمتر کند و خودتان هم در ساختن انواع این فکرها به آن کمک کنید به مرور حساسیت شما کمتر می شود اما گفتن این روش در ابتدا برای خود فرد ناراحت کننده و غیرقابل قبول می باشد اما برای این فکر بی اهمیت و بی ارزش شما هم روشی متفاوت تر از نشان دادن اضطراب و بی قراری خود به آن نشان دهید.

مسلم

  • تازه وارد
  • *
  • ارسال: 6
  • امتیاز 3
سلام ببخشیدآقاحمیداگه من نظری اینجامیزارم چون خودم چندسالی درگیراین مسایل بودم خیلی وقت هاواقعابرام سخت بودکه فکرکنم یه روزواقعاحال دلم خوب بشه وسلامتی کاملم روبدست بیارم منظورم ازسلامتی آرامش ذهنم هست دوست عزیزمن افکارهایی دقیقامثل خودت روتجربه کردم چندسال درگیرشون بودم افکارهای بیشماری درموردآسیب زدن به خودم اطرافیانم افکارهایی درموردتوهین به مقدسات افکارهایی درموردهزاران چیزدیگرباتصویرسازی های وحشتناک داشتم بزارخیالتون روراحت کنم هیچ اتفاقی قرارنیست برای شمااتفاق بیفته یاواسه اطرافیانتون به قول آقاحمیدشماذهنت نسبت به این افکارحساس شده خوب بهتون این رومیگم که یکی ازکارهایی که میتونیدحساسیت روکم کنیدداستان سازی باوحشتناکترین اتفاقات(چیزی راکه ازآن میترسی خودرادرآن قراربده بهترین راه مبارزه باترس روبروشدن باآن) جملات داستان هاروبه زبان حال بنویسیدبه طورمثال چاقوروجلوخودم میبینم دستام کنترل خودشون روازدست میدن اونوبرمیدارم باشدت زیادواردبدنم میکنم خون به همه طرف پاشیده میشه همینطورجمله بندی کنیدداستان روتاجایی که میتونیدوحشتناک کنید به طوری که اضطرابتون بره بالاهرچی اضطرابتون بره بالابهتره ایناروضبط کنیدبعدبهشون گوش بدین هرجمله رومیتونیدچندبارتکراروضبط کنیدتمام چیزهایی که ذهنتون نسبت به اون حساس یابراتون ترس ایجادمیکنه روضبط وگوش کنیداون میتونه یه کلمه باشه یایک تصویرذهنی یامیتونیدچشمهاتون روببندیدواین تصویرسازی های رودرذهن مجسم کنیدتصویرسازی ذهنی فیلم ذهنی بسازیدیااینکه اگه کسی درکنارتون هست که ازمسایلتون درجریان هست ومیتونه کمکتون کنه ازاین حرکت هاباگوشی فیلم تهیه کنیدبه طورمثال بگیدازتون فیلم بگیره وشماچیزایی که میترسین روبه شکل فیلم بازی کنیداون داره فیلم میگیره وشماچاقوروبرمیدارین دستتون میلرزه وبه صورت نمادین واردشکم میکنیدبعدبشینیدوفیلم هارونگاه کنید تمام حرکت هایی که ذهنتون نسبت بهش ترس داره روتوفیلم انجام بدیندوست عزیزیه چیزروبهتون بگم این هاهمش فکرهست ذهن داره تولیدمیکنه به خداهمه آدم هادارن منتهامافکرمیکنیم فقط ماهستیم اینطوری هستیم یامشکل داریم این افکارازبین نمیره نبایدتلاش کنیم که این افکاررونداشته باشیم فقط رفته رفته حساسیتت به اونهاکم میشه الان ذهن من هم گاهی این افکارروتولیدمیکنه ولی آگاهم ازاین که اینهاکارذهنم هست داره فکرتولیدمیکنه دیگه میدونم این افکارهیچ آسیبی به من نمیزنه کتاب سیلی واقعیت ودرجستجوی شادی دکترراس هریس روحتمابخون وقتی ازذهنت آگاهی کسب کنی میدونی که کارذهن چی هست  یه تغذیه خوب  داشته باش موادغذایی حاوی کافیین نخورورزش هایی مثل کوهنوردی روامتحان کن زیادتوطبیعت برو نگران چیزی نباش اینجاݐرازدوستانی هست که تجربه هایی مثل خودت داشتن مادرکنارشماهستیم ازخدامیخوام هرچه زودترحال دلتون خوب خوب بشه وآرامش خودتون رودوباره به دست بیارین  .